vad ska jag säga.

Jo, jag kan säga att det är jättesvårt att gör nåt rätt med lösnaglar. Imorgon åker de av. Om jag inte redan börjar ikväll.
Ja det var ju då den efterlängtade maskeraden igår. Och det blev helt underbart! Mina tjejer som jag inte träffat på såå länge, ah jag vill träffa mer. Och alla hade verkligen gått in för maskerad! Jag har varit med om mycket men den kvällen tar priset än så länge. Jag menar det är inte varje gång man pussar på en människa utklädd till oversized banan, men är man gamla klasskompisar så är man.
Och min fina IcaBöna kom också, som Catwoman fast hon var lite osäker på det valet ... Men det fanns av alla sorter. Hur stor är liksom chansen att det kommer två flugsvampar? Nej kvällen var lyckad och jag kommer ha många fina minnen därifrån. Och för en gångs skull slutade kvällen bra också.

Lite svårare var det dock att gå upp idag, vaknade alldeles för tidigt och kunde inte somna om förrän en halvtimme innan jag var tvungen att ställa mig i duschen. Bara att piggna till och ge sig iväg till kyrkan där kören skulle ha sitt lilla framförande.
Och där, där tog hela dan en ny vändning. Jag som annars brukar somna under predikan blev idag klarvaken och rördes så av det hon sa. Det var som att hon läst mina tankar och visste precis hur jag kände. Jag är inte hypertroende men när hon ställde frågan "Var är Gud?" då kände jag precis så...Var är Gud?...Om Han nu styr över livet, har Han glömt bort mig helt? Eller har Han en mening med mig också men Han måste plåga mig lite först så jag ska kunna uppskatta det sen?
Min kära teologistudernade vän kommer nog undra på mig.
Wow, känner mig übertöntig men ibland får man faktiskt vara sån.

Nej dags och samla tankarna lite och förbereda sig för morgondagen.




nytt ljus, nytt liv, en underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback