hur ska man säga?

Du sitter där med glimten i ögat och ser så lycklig ut, du riktigt myser när du pratar om det och du längtar verkligen till den dagen då du ska få lämna denna lilla ort som gud så ofint glömde. Hur ska jag då kunna säga till dig att jag vill att du stannar? Hur ska jag kunna säga att jag hatar dig för det beslut du tagit? Hur ska jag kunna säga att jag tycker så mycket om dig att det svider i hela kroppen av ångest? Det är precis såhär det inte ska vara, det var ju så vi bestämde. Men när jag tystas av ditt leende så vågar jag inte säga allt jag känner och innerst inne vill säga. Nånting snörps åt inne i mig och låter inte luften komma ut.
Jag tycker väldigt mycket om dig, du är en bästa vän och jag kommer sakna dig redan innan du åkt.


jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen

men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre för mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig
dit kan jag gå och sakna dig

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet egentligen inte varför egentligen, och kanske är det lite deprimerande, men av någon anledning har den där låten alltid varit din.

2008-11-12 @ 23:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback