not so bright.

På jobbet, i kassan som vanligt, medelålders man kommer fram och ska handla, inget ovanligt med det.
Han har handlat bröd, han ser att jag börjar räkna frallorna och är hjälpsam nog att säga hur många han tagit..
-"ten"
Aha, tänker ni direkt mannen är utländsk.
Bra för er att ni kopplade den direkt, det gjorde nämligen inte jag. Eller jo jag kopplade men glömde bort det lika fort. .  
Fortsätter nämligen med att säga . .
-"etthundrafyrtinioochfemtio" på min allra finaste svenska
Räknar också tillbaka växeln på en femhundring och tackar så vänligt, på svenska . .
Hjärnan är ett kul fenomen som inte alltid funkar som man vill . . .



-kärlek är stimulans för hjärtat och lokalbedövning av förståndet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback