busungekakor.

Idag måste jag skryta lite om hur duktig jag har varit. Började igår med att jag tog tag i den enorma hög med stryktvätt som bildats i badrummet, efter lite svettigt arbete med att få mina skjortor släta tog mamma och jag och slog oss ner med bakböckerna. Det resulterade i vetebullar med alla dess olika fyllningar bla. äpplemos (mums!), muffins och en långpanna med äpplekaka samt några helt überläckra chochlate chip cookies. Dessa tillagades också med lite hjälp av Elias tre år som minsan tyckte att kakorna var riktiga busungar som inte ville fastna på plåten utan envisades med att sitta kvar på skeden jag smetade smeten med. . .han och jag kom därefter fram till att vi är monster :) han är bullmonster medans jag är ett kakmonster :). Dagens hårda arbete fortsatte med lite lövräfsing och därefter några timmar på jobbet. Gäsp.

Dagen idag blev som så att jag tog tag i graderoben lite, slängde ut några items, som jag inte längre klär på mig, till erikshjälpen och några hamnade helt enkelt i papperskorgen. Så nu ska jag slappna av lite, kanske läsa några rader, ringa en vän och sen skämma bort mig lite för att sedan jobba tre timmar i kvällningen. . . .





-ben & jerry are my friends


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback