inspiration likamed noll.

Vaknade av att ingen svarade i telefonen i morse (anledningen, telefonen nere var urdragen!), blev det sedvanliga gick upp åt frukost gick och la mig igen. Kände liksom på mig att dagen inte skulle bli ljusare. Men kom till slut upp, duschade, åkte in till stan för ett ärende, hem, åt för att sedan ta ut grannens yrväder i regnet och vad händer då om inte mitt i gummistövelpåtagandet, jo det börjar SNÖA! (Min bror satte på mina vinterdäck på morgonen. god bless him) Men vad gör man, hundarna måste ju ut, men jag säger det att de var inte ute länge, bara det viktigaste blev gjort liksom. Så stövlade hem igen, av med blöta kläder och ner under täcket igen.
Slumrade till en stund tills pappa kommer hem och med sin allvarligaste röst ber mig komma ner. Måste säga att jag blev lite rädd, det var liksom "måste berätta nånting sorgligt rösten". Och självklart, där sitter papsen med ett jack i HUVUDET! Trodde jag skulle svimma, men det var bara fram med saxen och börja klippa hår för att kunna rengöra såret ordentligt. Som tur vad hade hörselskydden tagit den värsta smällen och han kände sig inte dålig så nu får han minsann ligga och vila på soffan med en kompress på skallen. . . första och förhoppningsvis sista gången jag behöver leka sjuksköterska . . måste säga att illamåendet stod mig upp i halsen och yrseln snurrade till lite ... jag menar det är verkligen ett jack i huvudet. . usch. Han mår bra i alla fall det är huvudsaken!

Imorgon väntar en hel dags jobb, jag har varit lite snäll mot en av grabbarna på jobbet så jag fick åtta timmars passet imorgon (hm?) men men, har ju varit ledig två dagar nu så får väl ta en smällen =) Jag fick ett tack i alla fall.
Sen är det lördag, mer jobb.
Söndag, the big day, synd att vissa missar den bara trots påminelser . . . .Det är Requiemdags.

Inforuta:
År 1887 skrev fransmannen Gabriel Fauré sin berömda och
älskade tonsättning av den gamla latinska dödsmässan.
Många kompositörer, både före och efter Fauré, har tonsatt
dessa texter. Mozart och Verdi är de mest kända. Dessa tre
tonsättningar framförs över hela den kristna världen under Allahelgonahelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback