ipodens älskling just nu.

Du får inte knacka på min dörr

Om du inte är beredd att komma in

Du får inte göra om mitt namn

Och börja kalla mig för din

Du får inte vandra på min väg

Utan att visa mig ditt mål

Inte stjäla av min godhet

För att fylla upp ditt hål

 

Du får inte riva mina murar

Som jag omsorgsfullt har byggt

Om du inte skyddar mina drömmar

Så jag kan somna tryggt

Du får inte ha mig som en dröm

När jag vill vara din verklighet

Du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet

 

Men du får ta den tid du behöver

För att förstå vad det är du vill

Du får be en bön att tiden

Du behöver räcker till

Och du får samla dina tankar

Så att två själar kan få ro

Så att allting som vi lovade

Oss själva kan få gro

 

Och du får inte andas på min panna

Inte få mig falla mer

Om du inte sen kan stå för

All den oreda du ger

Och du får inte röra vid mitt hjärta

Som om allt var uppenbart

Men jag önskar inget hellre än att du gör allting mot mig snart

Sonja Alden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback