julehelgen.

Började faktiskt redan dan före dopparedan hemma hos Jockes familj i Åhl, lite julmat och trevligt sällskap gjorde kvällen perfekt. Vilket var skönt då jag jobbat HELA dagen och var helt slut. Men det är faktiskt kul att jobba de dagarna då det rycker lite extra i folk. . .90% är på gott humör och då blir man ju själv automatiskt på gott humör.

Julafton utspelade sig först hos min faster här i stan. Mina stackars kusinbarn hade dock fått löss så dem såg man inte så mycket av :) Vi fick lite julfika med skinka och köttbullar och hann även med lite fågelskådning ;)
Jocke var hemma hos sin bror och fikade så vi mötte upp hemma hos mina föräldrar på eftermiddagen lagom till Kalle. Mamma hade som vanligt lagat massa god mat och kvällen fortsatte med godis, glögg och julklappar!
Senare var jag även med och sjöng på midnatssmässan i kyrkan så blev en sen julafton.

 

Juldagen började lugnt och ökade sedan i tempo. Vi åkte till Åhl igen för mer fika, vilket inte alls var dumt. Dock kändes det som man aldrig kom fram då vägarna inte var av denna värld. Sen var det bara att åka hemoch pyssla lite då tjejerna kom hit på kvällen för att avnjuta lite julmusik och spel :) Det var helt underbart kul att träffa alla igen!



Annandagen gjorde vi absolut ingenting! Vilket var sjukt skönt. Eller ja jag gjorde inget, Jocke har haft jouren denna julen så han har fart fram och tillbaka och jobbat duktigt! Men eftermiddagen hade vi  ifred i alla fall så då blev det Simpsonmarathon och annan tv och en kebabtallrik :) skönt att bryta av julmaten.

Söndagen började med ett besök i kyrkan för min del och jobb för Jocke. Senare var vi hos Etti och Tulle och avnjöt plankstek, det var otroligt gott. Trevligt sällskap, god mat, dryck och sen lite Buzz på det. Väldigt trevligt.



Hoppas alla haft en skön julhelg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback