för ett år sedan....

....sprang man omkring i denna stad letandes efter en lägenhet i ren desperation och helt plötsligt fann man den. Kanske inte drömlägenheten men det var ändå den första egna lägenheten och allt var helt perfekt!
Med hjälp av vänner och familj fick jag till en flytt och lugnet av att bo själv slog in. Nu kan jag inte tänka mig nån annanstans att bo och njuter varje sekund i denna lilla lya som efter några besök på IKEA fått möblemang och inredning att bidra till hemmakänsla och stolthet över att jag lyckats själv. Och om jag får säga det själv är detta en mycket fin och stilren lägenhet.



...umgicks jag fortfarande med människor som helt försvunnit ur mitt liv. Det går fort att tappa vänner på vägen men det kanske bara visar att man inte var så bra vänner från början. Man brukar ju säga att äkta vänner är de man kan vara ifrån i åratal och ändå trivas med, komma överens med och alltid minnas med när man till slut träffas. Jag har hellre få nära vänner än en hel drös människor jag inte känner överhuvudtaget runt mig.



.....planerade jag för fullt min resa till Larvik och min kära Tes. Första långa resan alldeles själv. Tolv timmar tåg och buss dit och lika lång väg hem gick faktiskt fruktansvärt fort och jag var väldigt stolt över mig själv efteråt.
Jag hade underbara dagar i Norge och avundas min fina för att hon gjorde slag i saken och tog sig dit med jobb och allt. Saknar dig min vän otroligt mycket och hoppas vi ses snart igen!




.....trodde jag att jag var lycklig och hade hittat kärlek igen. Men det visade sig att jag missförstått och det blev bara något tillfälligt sådär på vägen. Dock hittade jag en vän. Det skulle sen visa sig att jag skulle hitta kärleken där man minst anar det. Ett nyfiket mail ploppade ner i inkorgen och på den vägen bar det av. Det var kvällar som fylldes med mail och senare även sms. För när man som nyinflyttad inte har tillgång till nätet hur ska man då kunna prata med söta killen som man är nyfiken på? Jo man tar tag i sig själv och lämnar ut sitt telefonnummer. Vilket jag gjorde, hörde inget på ett tag så då tog jag saken i egna händer och bjöd honom på konsert (eller ja julkören och lifvens som är bådas favoriter) i utbyte mot en fika. Fika blev dock inte vår första date utan ett nattligt långt samtal :) jag ska inte gå in mer på detta, privatliv i all ära. Men jag ska säga er att en underbarare människa har aldrig korstat mitt hjärtat, jag blev blixtkär. Och trots mummelgruff från vissa slog vi slag i saken och firar 19/12 ettårsjubileum.



Så för att summera har detta varit mitt livs lyckligaste år. Jag trivs med mitt jobb, mitt boende och mitt privatliv. Jag har mina vänner nära mig och en familj som tar hand om mig. Jag har en underbar pojkvän som gör allt för mig och jag skämmer i min tur bort honom. Jag mår bra. Något jag för 2 år sen inte kunde tänka mig att jag skulle göra. Och för ett år sen hoppades på att jag idag skulle göra.

Livet är bra lustigt ibland, det kan spela dig många spratt men i det långa loppet blir det bra.

Jag mår bra.


Kommentarer
Postat av: tes

stina, jag saknar dej så himla mycket. du ska veta det.

2009-11-16 @ 22:56:38
Postat av: Malin

haha, jag o jonas hade ju tänkt para ihop er två eftersom vi sagt länge att du skulle behöva någon som Jocke och Jocke någon som du, men vi behövde inte öra så mycket xD ni skötte ju det själva ^^



Puss på dig!

2009-11-17 @ 10:36:28
URL: http://malveg,blogg.se
Postat av: johanna

fint skrivet stina ! glad för din skull :)

2009-11-17 @ 13:48:05
Postat av: Frida

Du är värd all lycka vännen! :)

2009-11-17 @ 19:19:35
URL: http://frida.derived.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback