hittat guld i skogen.

Idag har jag och mamsen plockat 4,5liter lingon och en stor korg med svamp. . .åt mat och lämnade sen mamma åt rensningen, hihi, elakt jag vet men tydligen åkte pappa på't för mamma skulle på möte med RK. Hihi.
Underbart att vara hemma och speciellt i skogen, bara gå och njuta. För idag är det ju varmt också och så där lagom soligt så man slipper kisa ögonen ur sig. Mys.

Har också lyckats på tag på rätt personer på Vimmerby Hälsocentral idag. När jag väl kom dit för att hämta grejerna till salmonellaprovet tittade sköterskan frågande på mig och undrade om jag verkligen kommit rätt, ja svarade jag minst två personer har sagt att jag ska hit. Då kontrar hon med att det finns inga papper i mitt namn. Då kommer en sköterska infarande från en annan avdelningen och hojtar att "ojdå jag glömde helt bort dig jue", så när jag egentligen bara behövt hämta färdiga papper och material så fick jag göra om allt igen, personnummer anledningar osv. Svenska sjukvården säger jag bara. Eller sjukvården i Vimmerby i alla fall, helt hopplöst att hitta rätt och göra rätt. Man får bara konstiga blickar och svar om man frågar nåt man inte förstår. .
Men men, nu har jag min pinne så nu kan jag ta provet och sedan sätta mig på vårdcentralen igen och vänta på att få lämna in provet på labb. . . .Jag säger då det, så mycket stim för lite skit rent ut sagt :)

Nej nu blir det nog lite glass, men bara lite för min mage har börjat reagera på för mycket laktos, crap med, älskar ju glass, får väl börja med sorbet eller nåt, inte samma sak som BJs chokladglass dock :(.
Men what the f. Jag äter nog lite ändå ska bara jobba tre timmar ikväll :)

På tal om jobb fick jag se att jag jobbar med Johanneling på lördag, ända anledningen att de tre timmarna på kvällen är värda något! 

Nej glass och Scrubs. Ses och hörs mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback