hemma bäst.

Igår var jag hemma hos mamma, och även att det inte var någon hemma när jag kom och jag fick springa och leta efter en nyckel så jag kunde ta mig in i ösregnet så bara njöt jag när jag kom innanför dörren.
Sen kan man ju inte klaga när man får mat och fika och lite grejer med sig hem. Denna gången lingon och bullar :)

Dock lite läskigt ute på vägarna där nu, står en full älg vid ett ställe, han står både på vägen och på åkrarna brevid. Tydligen lägger ägaren av marken ut äpplen på ängen för att locka till sig älgarna men istället vinglar älgen omkring på vägen och märker inte bilar osv. Läskigt att bara vara en halvmeter från han med bilen. Men nu vet jag att Jockes bromsar funkar i alla fall. Usch. Hoppas de skjuter han om några veckor.

Har börjat få problem med att sova. Först trodde jag det var för att det är mycket på jobbet och det var det nog till en början men när jag inte kan sova så ligger jag och tänker på massa annat och det har det blivit nu med. Massa skit som jag egentligen inte behöver bry mig om men ändå tänker på. Tyckte synd om Jocke igår sm fick ligga och lyssna på mitt tjöt när han ville sova, men samtidigt vill han att jag ska prata med honom, gullungen. Ska försöka bli av med mina bryderier. Lite försvinner efter helgen och en del även efter nästa veckas ivägfarande som jag nog är ganska nervös över men ändå inte. Struliga jag är igång igen. Bara att hoppas på det bästa.

Nej nu ska jag snart ställa mig och göra storkok, köttfärssoppa var beställt, mm. Finns på burk men hemlagad är 1000 gånger bättre!


Ha en fin dag vänner.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback