säg bara åt vilket håll jag ska springa.

Helgen har varit skön, trots arbete på lördagen blev den helt okej.
I fredags hälsade Johanna och Anette på och fikade en stund. Johanna var nyfiken på vårat boende och Anette skulle köpa min gamla spegel. Så nu har vi en sak mindre i förrådet ;) Var ett mycket trevligt besök måste jag säga. Kvällsmaten blev vår fina kräftpasta som avnjöts på balkongen, mysigt värre. Gjorde oss även en fiin blåbärspaj, mumma.

Lördagen handlade som sagt om jobb, och har väl haft bättre dagar på stället för i lördags sket sig mycket. Först la avloppet helt av i brödavdelningen så jag fick torka och skura som en idiot. Sen hade en beställning blivit fel, fan när sånt händer men vi löste det L, A och jag. Men det gjorde visst ingen större nytta men vi gjorde i alla fall så gott vi kunde. När jag kom hem hade Jocke startat grillen och bjöd på spett med klyftisar och bea + en massa annat gott och resterna av pajen till efterrätt. Gu så gött det var att sitta på balkongen och äta och dricka lite gott. Vi måste säga att vi har det rätt bra :)

Söndagen befann vi oss i skogen tills det värsta regnet kom med svampkorgen och blåbärskrukan, vi fick ihop lite. Och shit vad mycket godare en ostmacka är i skogen ;)
Vi begav oss hemåt för lite rensning sen bjöd mamma på mat hemma i hålet. Var skönt att få komma hem och prata av sig lite efter veckans bravader. Vi kollade även läget i lingonskogen men dom får vi nog vänta med. Dock ska jag hem och plocka blåbär nu i veckan.

Vi drog till skogen igår med :) hehe, terapiarbete kallar jag det :) men man blir lite skraj när jocke helt plötsligt säger att:
-här har det gått en stor älg. . .(japp färska spår i mossan)
-okej men säg bara åt vilket håll jag ska springa om han visar sig
-ja jag har inte riktigt bestämt mig själv än. .

oops!

I alla fall verkar det som veckan är fullspäckad igen. . . .men det blir nog bra det med.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: anette

Tack för en trevlig "date" med fika.



Skogen är verkligen "terapi"!

O mc förståss!!



Kram

2010-08-24 @ 22:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback