det svenska gula guldet.

Ja, då var det återigen den tiden på året då min mor och jag blir som två tyskar på semester i Småland. Helt galna! Vi drar på oss mjukiskläderna, gummistövlar och fyller fickorna med små plastpåsar eller drar med finkorgen ut på långpromenad (minst en timme) för att leta efter . . KANTARELLER! Vi går gamla stigar som farmor trampat upp, går rätt ut i skogen utan att egentligen veta vart vi är på väg och bara kör ner huvudet i marken och vandrar och vandrar. Oftast ger det resultat . . som idag . . Mamma får självklart rensa så vi kan få oss lite mackor sen med smörstekta kantareller!


Kommentarer
Postat av: tes

galna tyskar- fenomenet känns igen. men släpp för tusan inte mej lös- kan gå vilse på en dm(upphöjt i två, hittar ingen sån knapp..) jag har fullt upp med att hänga med i mors tempo i skogen så jag får vara lycklig om jag i ögonvrån skymtar nått gult....men gott är det

2008-08-11 @ 20:04:45
Postat av: H

fasen va gott de ser ut :)

2008-08-11 @ 21:30:42
Postat av: Viccan

Bjuder du mej på en macka sen då?:)

2008-08-11 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback