musik är underbart.

Jag saknar att sjunga, jag gör det varje dag men jag saknar övandet stunden då man träffar tonen och faktiskt får det att låta som musik!
Idag lyssnar jag på svenska visor och ballader. . .mysigt värre i regnet.

En av mina favoriter som jag gärna nynnar på när jag känner mig vemodig sådär lagom mycket . . .Den tolkas av The real group på ett sådant underbart sätt att man bara gråter. . .

Ett liv för mig 

Kan jag få skänka dig en ton och samtidigt dela den med dig?
En önskan jag har och jag känner ditt svar,
vi behöver inga ord.

Kan jag få skänka dig min tid och vill du sen dela den med mig?
i säkert förvar nu mitt hjärta du har,
och varje stund jag är med dig
så vet jag att min dröm har blivit sann.  

Ett liv för mig är ett liv med dig.
Doften av ditt hår,
varje liten tår
gör mig mera säker på
att ett liv för mig är ett liv med dig.
Jag kommer alltid, alltid att älska dig.  

Kan jag få skänka dig en ros, en vacker och annorlunda ros?
Den finns bara i vår blomfantasi,
men varje morgon slår den ut.

Kan jag få skänka dig en ton som alltid ska spela inom dig.
Försiktig men fri klingar vår melodi
och när den stilla flyter på, då vet vi att vår dröm har blivit sann.  

Ett liv för mig är ett liv med dig.
Doften av ditt hår,
varje liten tår
gör mig mera säker på
att ett liv för mig är ett liv med dig.
Jag kommer alltid, alltid att älska dig.
(Do do do...)
  

(Text & Musik Anders Edenroth)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback