konfirmation.nu

Igår var jag på årets första av två konfirmationer. Jag hade helt glömt bort hur tråkigt det är att sitta still i en och en halv timme och titta på femtonåringar som egentligen inte vill stå framför en fullsatt kyrka och tala om Gud. Men det lyftes lite av spelet där tre av lärjungarna utbrister i Yes!, och slår high five när de får veta att Jesus uppstått :)

Det blir inget Sthlm farande den här veckan. Istället är hela huset invaderat av snickare och målare som ska byta våra fönster och diverse tapeter, då bla. i mitt rum och jag måste denna vecka bestämma hur det ska se ut. Så just nu ligger hela mitt rum i lådor ... ojojoj. Så mycket för de lediga dagarna.

Men efter mycket flyttande på vinden finner vi årtalet då huset är byggt. 1895 minsann!



"Ja nu kommer sommargästerna, de är som egyptens gräshopper".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback