en stockholmare i skogen.

Idag har vi var "på landet".
Ja, jag vet jag bor på landet men det här var helt annorlunda, detta är en sommarstuga som ägs av min kära faster uppe i huvudstaden och räknas därför som att åka till landet även för oss. Vi har där hälsat på min kära kusin och hans underbara familj. Anledningen till att vi åkte var mest att papsen och broder skulle hjälpa han att sätta ihop en motorsåg samt fälla några träd som stod lite olägligt på tomten. Det blev en helmysig dag trots diverse regnskurar och lite snålblåst. Vi grillade hemgjorda hamburgare och satt i det lilla köket och bara mös medans kakelugnen i rummet bredvid smattrade. Mm, härligt. Vi promenerade runt lite i skogen och kollade in bra badplaster inför framtida besök. Jag kunde nästan se min faster ligga ute i sjön och utbrista " det är härligt" som bara hon gör, samtidigt som hon försöker hålla huvudet över vattnet så inte hennes permanent förstörs, tihi. Helt klart en underbar dag.

När vi kom hem stod "tomten" på farstubron, han hade minsann skjutit ett råddjur och eftersom halva hade stått på mammas mark fick vi en liten del, mm, gott :)
("Tomten" pga. hans skägg, mycket skägg)




-du ska bara känna ett uns av citron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback