att det ska vara så svårt.

Jag borde inte vara ledig hela dagar, det suger hejdlöst, ingen annan är ju ledig en torsdag! Hur har dagen sett ut då undrar ni, jo den har varit mörk ska ni veta. Började när mamma och jag tog oss ut i skogen på svampjakt, självklart öppnar sig himlen när vi hittat det rikaste stället, när vi kommer hem visar det sig att jag får den ärofyllda uppgiften att rensa så nu ser jag ut som en kedjerökare som inte fimpat på 20 år.
Problem nummer två infinner sig när mamma börjar jobba och jag lämnas ensam hemma, inget fel i det förutom att jag slappar till ordentligt och sover mellan 14.00-16.00, äter kollar på one tree hill och sen somnar igen för att sakta men säkert vakna till framåt nu.
En hel dag bara poff!
Det värsta är att jag hunnit med att gå igenom 70 saker i huvudet på den lilla tid jag varit vaken idag också, trodde jag skulle slippa allt grubbleri för en dag men nejdå, det är som att mitt huvud har en slags konspiration mot mig och aldrig låter mig slappna av. Det är kören, det är jobbet, det är motion, det är den lilla lycka jag har i mitt liv just nu, det är mina jeans som fortfarande inte är upplagda, det är pyjamas, det är fucking jävla hela världen som måste snurras i huvudet!
Kan nån snälla slå mig på käften så jag vaknar?!

Kommentarer
Postat av: therese

pyjamas....



vad finns det för anledning att grubbla om det? ;)

2008-09-12 @ 10:21:39
URL: http://thereselang.blogg.se/
Postat av: Viccan

Jo jag är ledig på torsdagar, jag är typ jämt ledig!

2008-09-12 @ 11:26:58
Postat av: stina

Ja varför grubblar jag pyjamas ;)

Vickan vi får ta promenader varje torsdag =)

2008-09-13 @ 23:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback