höst på min planet.

Spenderat hel morgonen åt att putsa fönster, damma, torka, duscha blommor, skaka sängkläder, dammsuga, torka lite till, putsat och fejat och nu är det äntligen rent. Jag är inte den som städar överdrivet ofta, det får gärna bli cirka två centimeter damm innan jag tar tag i det. Men nu hade tvätthögen vuxit, tavlan inte kommit upp på väggen än och mamma tjatat för tusende gången så nu var det nog dags. Och jag är nog riktigt nöjd över resultatet. Fast jag vet att mamsen kommer slänga ur sig den kommentaren att jag bara städat för hon varit/är arg på mig och inte alls klappa mig på axlen och säga att jag minsann varit effektiv. Den relationen existerar liksom inte här, tyvärr, därav känner jag mig mest misslyckad med allt jag gör. Även en sån sak som dammsugning. . . .


Kan meddela att förkylningen blivit bättre, nu sitter det mest på rösten som tappar lite då och då vilket är spännande eftersom jag jobbar med den. Tes hade visst blivit lite smittad hon med men vad annars när hon umgås med två smittbärande vänner?  Men det hindrade oss inte från att kolla in lite innebandy igår, resultatet blev inte det bästa men roligt hade vi ändå och det var ju  kul att äntligen få se lite vad mannen jobbar med.

Nej, nu måste jag kolla in lite Days Of Our Lives :)


-3021

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback