idag är en sån där dag.

hur bra började den?
drömmer att jag är med i en tvtävling ledd av adam alsing, jag måste komma på det rätta ordet annars slutar inte larmet tjuta, vaknar smått till och inser att jag inte drömt tjutet utan det går faktiskt ett larm nånstans i staden. detta larm tar en kvart att avsluta då är klockan halv sex och jag ska upp sex. stina vaknar på helt fel sida av sängen. håret åt alla håll och ingen styrsel på mig själv överhuvudtaget. drar mig mot jobbet där dagen förflyter som i en dimma av trevliga falska leenden och små utbrott, jag menar är det måndag så är det och är det nån arbetsplats det märks på är det vår, inget är rätt en måndag. ska till frissan beställa tid hon är ledig. ska laga mat klantar till det.
och nu kom vaktmästaren. trodde inte han jobbade såhär sent . . .
ska snart klappa iväg till oratoriekören, kommer det få mig att må bättre? knappast. ännu en sak som faktiskt har fallit mig ur intresse ibland. kanske för att jag känner att jag inte presterar som förut. . .min röst har liksom tappat stinget . .
men förhoppningsvis kommer jag igång lite. . .


-tjenare kommer ni från skogen eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback