helgen.

Helgen började med ett bröllop i Södra Vi med efterföljande fest.
En trevlig tillställning trots att jag kände mig som den enda utomstående eftersom alla på nåt sätt var släkt med varandra, hade gått i skolan, bott grannar eller känt varandra i 20 år . . .
Men jag överlevde kvällen nog tack vare mitt "jobbbeteende" (alltid le, vara trevlig och hälsa på alla)
T.o.m. diket klarade vi oss undan .  .eller vad säger du älskling? ;)

Söndagen fortsatte sedan i kyrkan då Jockes kusin konfirmerades. . . ojojoj vad det gick fort. Stackarna var väl nervösa så de ville bli färdiga så fort som möjligt :)
Även det mycket trevligt, trevligare bör sägas . .

Från Djursdala tog jag mig till Frödinge via Vimmerby på ca 45 min, med inräknat ombyte och fixning :) *oops*
I Frödinge var det sedan dags för 70års jubileum med kyrkokören.
Det var otroligt roligt! Många gamla körsångare var med och några satt i bänken.
En av de första tanterna som var med 1939 fanns bland besökarna (!).
Många härliga minnen och tal och god mat.

Kan ju säga att jag ätit mat för tre veckor framöver denna helg . .
Lördag: frukost och fika i vanlig ordning, bröllopsmenyn bestod av skaldjurstoast, örtmarinerad fläskfile och potatiskaka och till efterrätt tårta såklart.
Söndag: frukost, smörgåstårta, kaffe med kakor och tårta, kvällen bjöd på potatissallad, mimosasallad, kassler (exotisk bricka) och kaffe och tårta.

Så nu ska jag och älskling ut oh röra på fläsket :)
Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Lissan

Visst var det väl alldeles underbart? Ni sjöng verkligen alldeles förträffligt. Jag är glad Stina. Mycket glad. Nu kör vi på Torsdag igen!

2009-05-19 @ 00:12:48
URL: http://funinthevillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback