antingen röker du eller inte!

Träffade på en bekant häromdagen som jag inte sett sen vi slutade gymnasiet för cirkus tre år sen. Vi stod och pratade en stund om ditten och datten och helt plötsligt drar hon fram ett ciggpaket ur väskan och tänder på.
Jag frågar lite dumt: vaddå röker du?
Svaret jag får är: nae egentligen feströker jag bara men blev sugen. . .

Hallå!

Funkar det så?
Man kan väl inte svara nekande på en fråga och sen faktiskt medge att man röker?

Måste säga att min åsikt är att om man nån gång röker, vare sig det är på en fest eller i annat sammanhang så är man en rökare. Man kan inte bara feströka. Många säger att de inte  är beroende bara för att de endast röker vid vissa tillfällen.
Men sluta ljug för er själva. Det måste ju vara ett beroende eftersom det upprepas. Vem vet, snart är kanske varje dag en fest?
Så det finns ingen definition feströkare, antingen röker du eller inte!

Surfa in på
sjukvårdsrådgivningen.se och läs om riskerna du utsätter dig för i samband med rökning!

-veckans infoinlägg  ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback