dagens lunch/middag.

Jag klarade mig, jag hade inga hål (?).
Antingen är tandläkaren otroligt dålig eller så har jag skött mig den senaste två åren.

Så idag ska jag unna mig en riktigt god måltid. . :

Receptet är för fyra personer men det räcker gott och väl om du halverar det.

Tagliatelle med vitlök och kräftstjärtar

1 paket bacon, 140g
2 påsar färsk pasta, à 250g
2 burkar kräftstjärtar i lag, à 170g
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
4 dl minifraiche
salt och svartpeppar
1 knippe dill

Knaperstek baconet och låt det rinna av på hushållspapper. Finhacka det sedan.
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
Låt kräftstjärtarna rinna av.
Finhacka och fräs vitlöken i en kastrull, tillsätt minifraiche och hetta upp.
Blanda ner pastan.
Tillsätt kräftor och smaka av med salt och peppar.
Lägg upp på tallrik och strö över dillvippor och bacon.

Som en snabbvariant brukar jag köpa färsk pasta med smak av vitlök och persilja.



Så gott!

Kommentarer
Postat av: Daniel

hmmm lovar ska testas!!

2009-05-20 @ 14:36:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback